Egotörés cégeknek…

Posted on

Ajánló cégeknek – miért is szükséges jó az Egotörés a gazdasági szervezeteknek…

 

      Minden gazdasági folyamat lényege leegyszerűsíthető két ember találkozása alatt történtekre. Azt is mondhatjuk, hogy a gazdasági élet lényegi eseménye a „találkozás misztériumában” áll.   Régen, a világgazdaság születésekor, találkozott két ember, mind a kettőnek volt egy terménye és azt elcserélték. Az, ami ezen csere eseményen lezajlott határozta – és határozza meg ma is – alapjait a gazdaságnak. Mi is történik ilyenkor..?  Ott áll – vagy ül – két ember és a mellett, hogy – előlegezzük meg neki – fel van készülve a piaci viszonyokról, azaz kereslet, kínálat, előállítási költségek, stb. De a külső tényezők mellett még ott vannak a belső viszonyok amelyek meghatároznak egy ilyen találkozást, úgy mind…  vajon mennyire jó a termékem..?  mennyire kell a vevőnek..?  mennyit hajlandó adni érte..?  elfogatható partnernek tart-e engem..?  mennyire vagyok jó..? nekem mennyire színpatikus az illető..?  stb.,  azaz számtalan olyan kérdés amely az önbizalommal függ össze és egy fajta önismeretet igényel. Tehát mondhatjuk, hogy egy áru értékének meghatározásában  a külső, nevezzük világismeretnek, és a belső, azaz önismereti, lelki tényezők játszanak közre.

Az ember tudatosodásának kezdete, úgy 3-4 éves korára tehető. Addig, mindent amit megél a környezetében, egy az egyben átvesz, tudati szűrő hiányában még azt is, ami nem közvetlen vele történik, de érzékeli, s úgy éli meg mintha vele történne és mind ezekből összeállít egy „vészforgatókönyvet”, amelyet hasonló stressz szituációkban aktivál. Ezen „ vészforgatókönyv” része az úgynevezett „szülői programok”, amely abból állt össze, ahogy a szülők, a környezet viselkedett, amilyen értékekkel bírt, ahogyan éltek, amit meghatározott a hitrendszerük is. Tipikus szülői programok közé tartoznak mind tiltások: „Ne légy, ne létezz !” „Ne siess !”, ”Ne gondolkozz” !, „Ne légy önmagad !”, „Ne légy gyerek !”, ”Ne hibáz !”, Ne légy sikeres !”, „Ne bízz !” stb.  Felnőtt korban is minden ember lelkében, tudat alattijában, ezen „programok” ott vannak, mind valami blokkok és hasonló stressz szituációkban működésbe lépnek. Azt mondhatjuk, hogy stressz szituációkban úgy viselkedünk, ahogy tudattalan gyerekként reagáltunk le valamikor egy adott helyzetet. A fentiekkel együtt, ezen kora gyerek korban kialakul az emberben – szintén tudat alatt – egy értékrendszer, egy hitrendszer, egy „Isten kép”, amely a későbbiekben mint egy alap program meghatároz mindent. Amikor valamit visszavezetünk „Ádám és Éváig”, vagy a „tyúk és a tojásig”, ezen alap értékrendig vezetünk vissza.

Ezen „Isten képeknek” nevet is adtak, mind pl.: a „Bíró Isten”, a „Teljesítmény Isten”, a „Könyvelő Isten”, vagy a „Halál Isten”, stb.

A lényeg, hogy ezen sérült értékrend, nevezzük „Büntető Isten képnek” és a bennünk élő sérült „Belső Gyermek”, a tudatalattiból, meghatározza minden napjaink gondolkodását, érzéseit, tetteit, közérzetét.  Visszatérve az első „képre”, nem mindegy, hogy ki kivel találkozik azon mindent meghatározó találkozáson. Legtöbben nem is tudják, hogy mit hordoznak lelkük „bugyraiban”. Ezen „találkozások” fontossága nem kisebb a cégen, a munkahelyen belül sem. Életünkben a legtöbb időt a munkahelyen töltjük, ép ezért sem mindegy, hogy milyen körülmények között. Ezen körülményeket az illető ember határozza meg, azzal amit „kiáraszt” magából…  gondolatok, tettek, érzések, közérzet.  Mind ezekkel meghatározza környezetének komfort szintjét is és az ő viszonyulásuk alapján a magáét is. Mondhatjuk, hogy minden ember egy „forrás” amely a gondolatok, érzések, tettek révén a kreativitásban bontakozik ki. Természetes, hogy egy cégnél a legmeghatározóbbak a tulajdonosok, igazgatók. Mind „forrás” az ő kiáradásuk mindenkit meghatároz. De a legkisebb „forrásnak” is fontos szerepe van a közös „kiáradásban”, mert egy rendszerben egy „kis fogas kerék” is ha rozsdás, nehezen működik, meghatározza az egész működését.

Az Organikus Szervezet Fejlesztők megfigyelték, hogy egy cégen belül, ha valamilyen szinten rendbe tevődnek az ott dolgozók alap lelki dolgai, az kihatással van nem csak a cégen belüli hangulatra, közérzetre, hanem  az árbevételben is látványosan megmutatkozik.  Nem véletlen, hogy manapság ennyire divatban van a mindenféle „coaching”, meg „team building”, de szerénytelenség nélkül mondhatom, írhatom, hogy kevesen jutottak el ennyire a lényegig, nem sikerült ennyire leegyszerűsíteni ezen összefüggéseket.

Mi – Zsuzsa és jó magam – is már közel harminc éve vállalkozunk. Különböző tevékenységi területeken dolgozva, vállalkozva, megtapasztaltuk mind ezt és ezen tapasztalataink is használva eredményesen segítettünk számtalan embernek.

Mivel, hogy a fent említett tudatalatti programok, hitrendszerek és a hozzájuk kapcsolódó félelmek személyiségünk, egónk részét képezik és egoizmusunk alapja, ezért az általunk kialakított módszert, mely feltérképezésük, felszámolásuk és pozitív átalakításukról szól,  Egotörésnek  neveztük el.  Így az Egotörés, mondhatjuk egy fajta coaching lehet, mely segít egy adott cégnél, társaságnál a belső szervezet fejlesztésében – “team building”-ben – is.